Consiliul AC – 28.02.2008

În urma alegerilor din 16 ianuarie 2008, am fost desemnat şi ulterior validat ca reprezentantul anului doi calculatoare în consiliul Facultăţii de Automatizări şi Calculatoare din cadrul UPB. Astăzi (28.02.2008) am participat prima dată la o şedinţă de consiliu, în această calitate. Scopul acesteia a fost alegerea noii conduceri a facultăţii precum şi a reprezentanţilor facultăţii în Senatul UPB.

Şedinţa a fost prezidată de Decanul de vîrstă, domnul Dumitrache, şi de domnul Cupcea(în lipsa celui dintîi în începutul şedinţei). Redau principalele puncte:

I. Raport activitate 2004-2008

Domnul decan Dumitru Popescu a prezentat activitatea sa în mandatul trecut, realizările facultăţii în perioada 2004-2008. A vorbit despre:

  • reforma de nivel naţional şi noul plan de învăţămînt Licenţă-Master-Doctorat;
  • admitere;
  • regulamentul facultăţii (destul de permisiv în primă fază, fapt ce a avut ca rezultat un număr mare de restanţe; din toamnă va intra în funcţiune o nouă variantă);
  • cadre didactice şi faptul că din 270 de posturi disponibile în cele 3 catedre, sunt ocupate doar 168 (necesitatea de a atrage absolvenţii);
  • studenţi; s-a vorbit despre implicarea acestora în diverse concursuri şi comunicări ştiinţifice, precum şi despre mobilităţile pentru studenţi (40-50 pe an). Nişte cifre, că dau bine:
    • Licenţă: 3249 studenţi (din care 620 la taxă), Master (toate cele 9 specializări): 227 masteranzi (din care 27 la taxă), Doctorat: 137 doctoranzi.
    • Integralişti: 40%, respectiv 60-70% după sesiunea de restanţe din toamnă.
    • Burse: 25%. Anual pe facultate se dau în medie: 11 burse de performanţă, 230 de merit, 1300 de studiu, sociale 170.
    • Tabere: aproximativ 60 locuri în tabere pe an, pentru studenţii facultăţii.
    • S-a pus problema absenteismului la cursurile de master, dar apreciată calitatea dizertaţiilor, chiar şi în aceste condiţii.
  • cercetare: proiecte şi programe complexe, contracte de cercetare (CNCSIS, CEEx, CANTI), coopeararea cu peste 30 de universităţi străine;
  • publicaţii şi conferinţele s-au remarcat printr-o creştere vizibilă a calităţii. În medie un profesor a avut 2.3 publicaţii anual;
  • viaţa studenţească (constatîndu-se o mai mare implicare din partea celor pe noua programă, în special a studenţilor de anul 3);
  • repartizarea în cămin: implementarea unei proceduri online de repartizare, asigurarea locurilor pentru toţi studenţiide anul I (inclusiv cei cu taxă). Din nou nişte cifre: 2201 studenţi din provincie, 1914 locuri în căminele UPB pentru facultatea noastră în 2007, faţă de 1700 în 2004;
  • implicarea studenţilor prin ligă şi reprezentanţii în consiliu, dar nu numai;
  • amenajări: renovarea a 18 săli, amenajarea a 3 laboratoare pentru master;
  • dotări: îmbunătăţirea bazei materiale, proiect privind înfiinţarea unei cantine-restaurant;
  • aniversarea a 40 de ani de existenţă, din luna mai 2007.

Au luat apoi cuvîntul, spre a aduce diverse comentarii:

Domnul V. Cristea a ţinut să sublinieze implicarea noilor generaţii în ceea ce priveşte activitatea facultăţii şi în cercetare.

Doamna Florica Moldoveanu a adus unele completări în ceea ce priveşte situaţia ciclului de master:

  • absenteismul masteranzilor ce sunt angajaţi;
  • necesitatea unei schimbări: atragerea masteranzilor în cercetare, includerea lor în proiecte, acordarea de burse ;
  • necesitatea unei noi programe (şi imposibilitatea adaptării unei programe din străinătate).

Domnul Ţăpuş a adus în discuţie un fapt foarte important (despre care voi scrie şi într-un post viitor): facultatea trebuie să producă ingineri, nu tehnicieni. Programator în Java poate fi şi cineva cu liceu, să administreze o reţea poate şi cineva care a făcut cursurile CISCO; dar un inginer trebuie să ştie să facă faţă problemelor complexe.

Din partea studenţilor a luat cuvîntul Alexandru Marinescu. El a împărţit o listă cu diverse probleme semnalate de studenţii anului 3 de la calculatoare în urma unui „test” ce presupunea redactarea pe o foaie a unor probleme ale facultăţii. Alexandru le-a propus şi profesorilor să facă acest test, precum şi o întîlnire pentru a găsi soluţii. De asemenea a ridicat problema specializărilor la master.

Din partea catedrelor de la alte facultăţi, domnul Iordache (fizică) a spus ceva. [text scos: opinia mea despre cuvîntul domnului profesor]

În finalul acestei părţi a luat cuvîntul decanul de vîrstă, domnul Dumitrache. A ţinut un discurs frumos punctînd aspecte importante şi lansînd multe întrebări ce dau de gîndit. În condiţiile dezvoltării continue din domeniu şi a schimbărilor permanente, sunt necesari oameni cu o pregătire interdisciplinară. S-a întrebat retoric Pregătim noi oare ingineri pentru viitor? A subliniat faptul că studentul trebuie să fie capabil a se adapta, iar dacă orizontul deschis de facultate e în continuare îngust, absolvenţii nu vor fi competitivi. El a precizat că şi în străinătate au existat reforme. A prezentat apoi necesitatea unei analize asupra modului în care a fost implementat noul program, şi a compatibilităţii cu piaţa de muncă. A prezentat opinia celor de la Oracle cu privire la educaţia tinerilor din IT: liceele vor furniza facultăţilor studenţi din ce în ce mai buni, vor face faţă cadrele didactice? A încheiat acest subiect anunţînd workshopul din toamnă, unde se va discuta împreună cu profesorii de la alte facultăţi de profil pe tema „Ce se întămplă în ingineria românească?”. Domnul profesor s-a întrebat din nou Suntem noi competitivi?

Şi-a continuat discursul constatînd şi el aceaşi creştere a calităţii în cercetare, dar a tras semnalul de alarmă: există profesori care în ultimii cinci ani nu au avut niciun grant. În străinătate aceştia ar fi daţi afară. A pus problema masterului în altă manieră: masterul presupune cercetare, nu audierea unor cursuri, deci nu contează prezenţa .

În condiţiile unei infuzii importante de capital ce a permis achiziţionarea a diverse echipamente de laborator, domnul Dumitrache şi-a exprimat temerea că acestea nu vor fi folosite eficient. A propus o analiză a rezultatelor obţinute folosind acele echipamente. În final a făcut anunţul unui proiect pentru înfiinţarea unui institut de cercetare.

II. Alegerea noului colectiv de conducere

Votul a fost secret, şi ca la orice vot secret opţiunea mea va rămîne secretă :P. S-a organizat o comisie de numărare a voturilor alcătuită dintr-un profesor, Florin Pop, şi 2 studenţi: Alexandru Marinescu şi Valentin Tănase.

1. Decan

Cei doi candidaţi, Th. Borangiu şi D. Popescu, şi-au prezentat portofoliile, documente ce vor fi puse în curînd şi la dispoziţia studenţilor (nu sunt publice). Pot spune însă că domnul Popescu şi-a inspirat planul managerial din neajunsurile şi greşelile mandatului trecut, şi l-a orientat spre rezolvarea problemelor sugerate de diverse surse: studenţi şi profesori. [text scos: impresia mea despre candidatura domnului Borangiu]

Cu 29 de voturi, domnul Popescu a fost reales în funcţia de Deacan (contracandidatul obţinînd 7 voturi, şi 4 abţineri).

2. Prodecani

a) Prodecan cu activitatea didactică

A existat o singură propunere, cea din partea decanului: V. Zgîrciu. A fost ales în unanimitate.

b) Prodecan cu cercetarea

Alături de propunerea domnului decan în persoana profesorului nostru de PC Valentin Cristea, catedra AII l-a propus pe domnul Borangiu pentru această funcţie. În urma votului (secret şi acesta) a fost ales domnul Cristea (cu 24 de voturi faţă de 16 ).

c) Prodecan master şi doctorat

Pentru această nouă funcţie de prodecan au fost două propuneri: Florica Moldoveanu (din partea domnului decan) respectiv din partea AIS, Constantin Nicolae. Doamna Moldoveanu face parte din catedra de calculatoare, şi s-a preocupat şi pînă acum de problema masterului (după cum se poate observa şi din intervenţia ei din prima parte). În urma primului tur, s-a obţinut egalitate de voturi 20-20, dar după al doilea tur a fost aleasă doamna Moldoveanu cu 22 de voturi. (vot secret)

d) Prodecan cu activitatea studenţilor

Unica propunere, domnul Rădulescu, a fost ales în unanimitate.

3. Secretar ştiinţific

Unica propunere, Constantin Nicolae, a fost ales cu 38 de voturi.

III. Reprezentanţii în Senatul UPB

În funcţie de mărime, fiecare catedră are dreptul la un anumit număr de reprezentanţi. La fel şi studenţii. Votul a fost deschis, şi a decurs în modul următor: fiecare catedră nominaliza un număr de persoane, iar acestea erau mai apoi validate sau invalidate, pe rînd.

1. AII – Automatică şi informatică industrială

Şeful de catedră a propus pe: R. Dobrescu (el), Th. Borangiu şi Tr. Ionescu. Au existat şi alte propuneri. Motivînd absenteismul, domnul Şerban a propus în locul lui Traian Ionescu pe domnul Cîrstoiu. În ordinea propunerilor, au fost validaţi în unanimitate primii doi. Cu 8 voturi pentru şi 9 împotrivă, domnul Ionescu nu a fost validat (eu am votat împotrivă). Domnul Zgîrciu a fost validat cu 38 voturi pentru şi 2 abţineri.

2. AIS – Automatică şi Ingineria Sistemelor

Cele trei propuneri ale şefului de catedră au fost validate în unanimitate, profesorii: I. Dumitrache, D. Popescu şi S. Dumitriu.

3. Calculatoare

Propunerile şefului de catedră au fost domnii: V. Cristea, N. Cupcea şi N. Ţăpuş validaţi în unanimitate, R. Rughiniş, validat cu o abţinere şi doamna Adina Florea validată în unanimitate.

4. Studenţi

Tot în funcţie de numărul nostru, avem dreptul la 4 reprezentanţi în Senat. Toate propunerile noastre au fost validate: M. Mohîrţă, C. Florea, Al. Marinescu şi Al. Agape.

5. Domnul Ţăpuş a fost desemnat pentru a candida pentru un loc în biroul senatului (a fost prorector pe informatizare în mandatul precedent).

Final.

Anunțuri

7 Responses to Consiliul AC – 28.02.2008

  1. vlad spune:

    foarte buna initiativa de a face publice aceste date:) nu cred insa ca anumite interpretari au fost corecte

  2. kie spune:

    esti praf. cine draq te-a votat k eu sigur nu….. svf

  3. […] din nou ceea ce am reţinut eu din cuvîntul domnului Dumitrache din şedinţa de la 28.02.2008: A ţinut un discurs frumos punctînd aspecte importante şi lansînd multe întrebări ce dau de […]

  4. Mihai spune:

    foarte utile informatiile, multumim!

  5. Lucian spune:

    te rog mult, mai posteaza ce se intampla in consiliul facultatii.
    pentru mine e o gaura neagra.

  6. […] Aici poate fi gasita o descriere a intalnirii din consiliul Facultatii de Automatica si Calculatoare de acum o luna. Mai bine mai tarziu decat niciodata Taguri: Politehnica […]

  7. cornelush spune:

    Daca tot esti in senat! scrie si tu pe blog de ce semestrul acesta s-au dat asa de putine burse!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: