Problema e în noi, problema e în fiecare

Pe trilulilu merge mai bine. Adică merge.

Textul: aici Download: dincoace

Problema e în noi, problema e în fiecare!

Munca în echipă este esenţială: îţi dă posibilitatea să dai vina pe alţii. Aşa sună o cunoscută lege a lui Murphy. Dar ce se întîmplă cînd concurezi de unul singur, cînd în discuţie nu este proiectul la PA ci propria viaţa, cînd tu eşti echipa ta? Se-ntîmplă că dai cu capul de pragul de sus, şi nu ştii ce te-a lovit; se-ntîmplă că strugurii devin acri dintr-o dată, asta se întîmplă. Suntem cei mai frumoşi, cei mai deştepţi şi merităm totul. Atunci de ce nu avem totul? Pentru că strugurii sunt acri. Aşa am învăţat să gîndim, şi asta ştim: să aruncăm vina pe alţii. Cînd nu avem coechiper, dăm vina pe obiectiv, spunînd că nu ne merită, că nu merită efortul nostru. De ce nu avem tăria de a ne recunoaşte învinşi, de ce nu acceptăm că poate unele vîrfuri sunt prea înalte pentru pasul nostru mărunt? Pentru că suntem români, şi românii sunt înţelepţi. Ei ştiu că strugurii sunt acri!

Am cîntat pe ritmuri de toate genurile că electronica e de toceală, că nu merită învăţată. Am făcut din ea cel mai acru fruct. Am auzit o singură persoană zicînd „Nu sunt destul de bun pentru a înţelege electronică”. De ce nu avem curajul să recunoaştem, de ce ne ascundem după deget? De ce strugurii sunt acri?

Căutăm mereu problema în cel de alături. Vedem paiul din ochiul fratelui, dar nu vedem bîrna din ochiul nostru, cum bine spune un proverb. Renunţăm la vise superbe, ridiculizîndu-le, bătîndu-ne joc de orice valoare şi zicem tare strugurii sunt acrii doar pentru a ne păstra orgoliul nepătat, pentru a rămîne cu impresia că suntem mari şi tari: Eu, Gigi Becali.. Rîdeţi? Aşa e românul, un Gigi Becali mai sărac. Spune-mi, tu ce alegi: să taci, şi să rămîi un filozof, sau să vorbeşti? Ai curajul să recunoşti că ai greşit? Poţi accepta că strugurii sunt mult prea dulci, şi că poate nu meriţi măcar o boabă? Eu da!

Am 1.69 şi 80 de kile. Nu-mi căutaţi defecte zicînd că sunt un gras umflat. Sunt slab! O recunosc. Sunt mult prea slab! Dar mă tratez.

Îmi place vinul alb şi dulce. Dar nu rezist la băutură. De aia nu beau, nu pentru că strugurii sunt acrii.

Problema e în noi, problema e în fiecare!

2 Responses to Problema e în noi, problema e în fiecare

  1. […] Oricum, cel mai des auzit motiv este că “strugurii sunt acri“. Oare? […]

  2. […] să-i mulțumească și pe pierde-vară și pe cei ok. Motive că strugurii sunt acri (read here) găsim oricând, dar poate presiunea din blog-uri și Facebook/Twitter va da ceva încurajări sau […]

Lasă un răspuns

