Odată am dat şpagă, la cazare

Luni, 29 septembrie 2008, cînd toată lumea îşi căra frigiderul prin cămin, subsemnatul moţăia. Cum mi-am permis? Păi simplu.. Noul coleg de cameră avea frigider, iar eu am stat patru ore la şedinţă la Senatul UPB, în nişte fotolii destul de moi 😀

Prin amabilitatea colegei din senat Ioana Bour care a întocmit raportul şedinţei, vă pot prezenta principalele informaţii discutate.

La început a avut loc o mică ceremonie de acordare a titlurilor de doctorat. Apoi s-a discutat despre situaţia cadrelor didactice. Un număr de 70% din cele 2200 de posturi sunt ocupate. Profesorii au ales care dintre ei pot continua activitatea şi după pensionare. Ca studenţi, am aflat că putem umple un stadion; din cei 19500 de studenţi 1500 sunt în regim cu taxă. Comparativ cu alte universităţi, UPB este în top şi la aceste capitole. Remarcabil este faptul că suntem pe primul loc la număr de studenţi bugetari, dar avem foarte puţini studenţi cu taxă. Asta demonstrează încă o dată importanţa activităţilor de cercetare în cadrul universităţii noastre (bugetul susţinut din contracte de cercetare, şi nu taxe).

S-a decis structura anului universitar, care s-a afişat la avizierul facultăţii (automatică). Nu mă înşir cu date calendaristice aici, dar precizez că după săptămîna 14 luni şi marţi vor fi două zile de recuperare (cele din săptămîna 1), iar sesiunea va începe miercuri, şi va ţine 4 săptămîni. Astfel, vacanţa intersemestrială de o săptămînă sescurtează la cinci zile, de miercuri pînă duminică. Pe semestrul doi va fi o vacanţă de o săptămînă după Paşte (de pe 18 pe 26) iar sesiunea nu va începe din sîmbăta săptămînii 14, ci de luni, şi va ţine 4 săptămîni pînă într-o duminică. Pentru cei din anii terminali, treaba e puţin mai complicată. S-a avut grijă însă ca şi cei din anul 4 terminal (care vor avea şi cursuri în semestrul doi) să aibă timp pentru licenţă.

Pentru cei care se pregătesc de doctorat o veste bună, s-a obţinut un grant ce ar putea asigura bursele a circa 300 de doctoranzi pe trei ani. Nişte burse destul de atractive de 1850 de lei pe lună, iar în cele cel mult 8 luni de studiu în străinătate de 3700 lei. De asemenea sunt susţinute financiar deplasările la conferinţe, cu aceaşi sumă. Ca o părere personală, mi se pare nedrept că facultatea noastră a primit doar 27 din cele 300 de astfel de burse (sau cel puţin doar atîtea locuri s-au afişat la avizier). Cei peste 3000 de studenţi, sunt mult peste 10% din totalul studenţilor din universitate – fără a mai lua în calcul criteriul competenţei (da, am sentiment de superioritate:P).

Prin moţăiala mea, obişnuit cu şedinţele de două ore, am simţit că se apropie finalul şedinţei şi am avut o intervenţie off-topic, întrebînd ce se va face cu cîinii vagabonţi din regie (care s-au înmulţit peste vară) şi dacă anul acesta studenţii vor primi carduri de acces în universitate cu maşina. Răspunsul amînat pentru finalul şedinţei nu a mai venit, dar doamna rector îşi notase, şi azi am fost surprins să văd afişul de la avizier prin care se promite că acestea vor fi distribuite pînă la sfîrşitul anului.

S-a vorbit şi despre cazările în cămine. Cică am sta foarte bine, cu un procent foarte aproape de 100% din cereri rezolvate. Totuşi, pentru un loc bun recomand înscrierea într-o ligă. Celor mici le pot spune că „învaţă să iei loc bun în cămin” e un mit. Nu l-au testat ăia de la Discovery dar vă spun eu că e Busted. Ce-ar fi să vorbim despre mita la cazare? Făcută în anul I, poate fi o investiţie bună, pentru camera în care vei sta poate chiar patru ani. Doamna rector şi-a exprimat indignarea cu privire la mesajul postat de un student UPB pe un forum, şi citit la TV în care se spunea că ea primeşte în fiecare an o sumă imensă ca şpagă pentru cazări. A dezminţit categoric informaţia. Tu ai dat şpagă la cazare? Eu da, 200$ în anul I. Cui? Nu ştiu, în mod sigur nu doamnei rector ;). Pe atunci şef de cămin era un antipatic care mi-a zis să mă tund K (n-avea altă grijă în toată hărmălaia cazărilor). Nu ştiu unde a ajuns şpaga mea, şi chiar dacă ştiam nu aş fi putut spune. Tu beneficiezi de anonimat. Ai dat şpagă la cazare? Lasă un coment cu suma, motivul şi persoana mituită 😀 (PS: nu sunt de la UNSR, şi nu am nicio treabă cu DNAul studenţesc, aşa că spuneţi fără teamă).

Tot referitor la capitolul cazare şi ilegalităţi, în şedinţa de senat s-a decis exmatricularea celor care au vîndut locul. S-a decis sau s-a reamintit.

Deci.. un alt sondaj de opinie între studenţi: Şpaga la cazare – cît? Un loc în cămin – cît?

Eu: şpagă: 200$, nu ştiu cui, pentru cameră mai bună. (2006)

Cantec pentru tine

Să vorbesc e greu dar pot să-ţi cînt… (altă dată partea cu cîntatul.. curînd, promit!).

Pînă atunci.. şi a treia variantă, ca să vă plictisesc:

6 Responses to Odată am dat şpagă, la cazare

  1. nepriceputeanu' spune:

    Cum ar fi sa vorbiti si voi niste chestii mai faine in sedintele alea? Va dau eu niste sugestii: un local decent in care sa mancam si noi la pranz sau cand apucam pt k m-am saturat de cele 2 chioscuri de 2 lei din EC-uri care vand niste sandvisuri fade si lesinate mai rau ca cei care le cumpara(eventual sa se deschida un mcdonald’s sau un kfc sau un springtime sau chiar si ceva no-name dar cu o oferta diversificata la mancare si bautura); o sala de forta si fitness si o sauna,sa petrecem mai placut ferestrele din orarul facut de-am-*ulea; un program software amarat facut de atatia genii in ale programarii care se tot perinda prin aceasta facultate care sa imparta orele si salile si laborantii/profesorii astfel incat sa nu mai fie atatea ferestre sau ore puse in mijlocul zilei. Si mai am o intrebare pentru distinsii (cretini) membri ai consiliului: care a fost desteptul de a vandut caminul p20 medicinei sau caminele p2-p3 la dimitrie cantemir si acum ne plangem ca nu avem locuri de cazare pentru studentii nostri?

  2. cosud spune:

    Cu cainii cum e ? Chiar saptamana trecuta cam vazut o haita de 15 animale in fata rectoratului (evident pe partea unde intra studentii in AN , nu pe unde intra doamna Rector). Inteleg ca sunt dinozauri in facultate dar vor sa faca acum si zoo ?

  3. seviyor spune:

    @nepriceputeanu
    Cum ar fi să vorbeşti mai frumos? La şedinţele de senat participă circa 100 de persoane, iar subiectele de discuţie sunt alese de biroul senatului (vreo 5 persoane, rector şi prorectori + un student). Despre localul decent s-a discutat adesea însă în consiliul facultăţii: urmează să se deschidă o cantină la subsol la ECuri, pe unde sunt băile în zona aia. Lucrările sunt în impas pentru că mă aşteaptă să mă decid dacă vreau icre negre si mancare chinezească. Despre construirea unei săli de fitness, avem promisiunea doamnei rector că se va întîmpla şi asta, probabil în R1. Deocamdată se construieşte o bibliotecă şi se renovează R3ul, deci mai aşteptăm puţin. Referitor la modul plăcut de a petrece ferestrele, mulţumesc de idee: la următorul consiliu am să propun să instaleze un jacuzi în hol la EC că şi aşa e mare şi nu foloseşte la nimic. Pînă atunci însă urmăreşte blogul meu, căci am să postez curînd informaţii despre unde poţi mînca şi face sport ;).
    Nu stiu cine ce cămine a vîndut, dar în senat cică am avea acoperire 100% a cererilor de cazare (în cazul celor care se încadrează în limitele de restanţe).

    @cosud
    Într-o discuţie din urmă cu cîteva luni cu studenţii, doamna rector a spus că s-a încercat de multe ori să se scape de ei, dar cineva îi aduce înapoi cu maşinile noaptea. S-a mai scuzat că nu ţine de ea, şi tot ce poate face e să sune la primărie să reclame. În şedinţa de luni nu am primit niciun răspuns la întrebare, dar nu ăsta era scopul căci probabil cam acelaşi ar fi fost răspunsul. Pînă în prezent am observat că doamna Andronescu acordă o mare importanţă problemelor semnalizate de profesori sau studenţi, sper să nu uite de cîini. Cu riscul ca toţi cei prezenţi în saşă să rîdă din nou de mine, voi reveni asupra subiectului în una din următoarele şedinţe.

  4. Addy spune:

    Doamna rector are aceeasi parghii de actiune ca si noi : sa dea un telefon ori la protectia animalelor ori la hingheri.

    E corect sa spunem ca ea nu poate sa faca mai mult de atat. Exista o controversata lege Marinescu care declara cainele animal de companie, si care interzice eutanasierea acestora. Ii sterilizeaza, le pune cercel in urechi iar dupa asta le da drumul pe strada.
    http://www.gandul.info/societatea/eliberarea-maidanezilor-pe-strazi-solutia-senatorului-marinescu.html?3932;2414754

    Oficiul pentru Protectia Animalelor ar trebui facut responsabil pentru acesti caini si pentru victimele lor :
    1)http://blog.time4news.ro/c-c/?title=iubim-a-351-i-cainii-vagabonzi&more=1&c=1&tb=1&pb=1
    2)http://www.hotnews.ro/stiri-presa_regionala_arhiva-1708796-cativa-caini-comunitari-prins-gustul-sange-uman-cazul-batranei-jupuita-scalpata-caini.htm
    3)http://www.hotnews.ro/stiri-presa_regionala_arhiva-1721427-atac-maidanez-fetita-victima-9-caini-comunitari.htm
    4)http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1191668-stirea-mortii-japonezului-ucis-caine-face-inconjurul-lumii.htm
    5)etc.
    Dar dupa cum stim cu totii traim in Romania. Oamenii cugeteaza putin, dau vina pe altii iar problemele raman nerezolvate.

    Ce ar putea fi propus ? Sa se cumpere niste aparate cu ultrasunete : http://www.realitatea.net/bucurestenii-folosesc-aparate-cu-ultrasunete-pentru-indepartarea-cainilor-maidanezi_343862.html.

    Chiar daca s-ar cumpara mai bine de 100 de astfel de aparate, nu cred ca ar putea fi acoperit tot campusul studentesc. Zi de zi, cainii „pazesc” intrarea in diferite corpuri ale facultatii. Daca s-ar monta macar acolo astfel de aparate, tot s-ar face un progres.

  5. I.L. spune:

    Esti varza rau tipule…. VARZA

Lasă un răspuns

